15 Haziran 2013 Cumartesi

"MUHTEŞEM" PADİŞAH KANUNİ


Uzun zamandır okumayı isteyip,sınavlar,finaller,ebru,hat derken  bir türlü zaman ayıramayıp İzmir Tüyap Kitap  Fuarı'ndan aldığım meşhur kitabım...Okudum ve keşke  daha önce okusaymışım diye iç geçirdim.Aslında daha önceden Yavuz Bahadıroğlu'nun yine Kanuni Sultan Süleyman'ı anlatan bir kitabını okumuştum o yüzden hayatına çok ta yabancı değildim. Aslına bakılırsa sırf merakımdan Muhteşem  Yüzyıl'ı  da  izliyorum. Lakin  ortaya   konulan    dizinin   gerçekle     alakası olmadığına  inanıyordum.

Bunun  üzerine çok beğendiğim tarihçilerden olan Talha Uğurluel olaya parmak bastı ve gerçekten bilgisiyle  doyurucu bir kitap  yazmış.Ve  bir solukta  okunan bir  kitap  olmuş. Talha Uğurluel'in üslubunu sevmemin  bir değer sebebi de sanıyorum ki; günümüzdeki haliyle de o devrin  sarayları,imaretleri,kervansarayları,çeşmelerini   ve birçok    sanat   eserini  fotoğraflarıyla  birlikte    paylaşmış  olması.Ve  oldum    olası   merakımı    celb eden  bir  diğer  mevzu   Hürrem  Sultan  ile Kanuni Sultan    Süleyman'ın    birbirine  olan  bağlılığı  ve   o   müthiş   aşkının   ispatı   olan  mektupları.


Osmanlı'ya   devşirme   usulü    ile   gelen  ve  Kanuni   Sultan  Süleyman'a  eş  olan   Hürrem    Sultan   asıl   dili  Osmanlıca   olmamasına   rağmen   Divan   Edebiyatı'na  Kanuni Sultan   Süleyman'ın   Muhibbi  mahlasıyla yazdığı   şiirleri bile   gölgede   bırakacak şekilde    eserler   vermiştir. Şimdi düşünülünce  insanı   tuhaf hissettiriyor.   Hangimiz  acaba  şu  anda bir  yabancı   dili  ana  dilimiz   gibi  aksansız konuşabilip,  o  dilde  şiirler  yazabiliriz.  Şahsen  ben  kendimi  tahayyül  edemiyorum.

Bunlar  haricinde Kanuni   Sultan    Süleyman'ın babası Yavuz  Sultan  Selim  Han  ile  olan ilişkisi,devletler  arasında olan   özellikle   Avrupa   ülkeleri ile  yapılan  fetihler,kuşatmalardan da görseller  ile  dolu  şekilde   bahsedilmiş. Kitap şu  anda  tek   cilt  olarak   gözükse  de  Kanuni Sultan  Süleyman'ın   tüm   hayatına   yer vermiyor. Zaten Talha Uğurluel   2.ciltin çıkacağı müjdesini  de vermiş.

Kesinlikle   bilinmeyen   yönlerini öğrenebileceğimiz  ve  göz dolduran bilgi yumağı  bir    eser...Okunmasını tavsiye   ederim...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerin benim için önemli...Paylaşmak istersen buraya alalım seni :)