1 Ocak 2013 Salı

2013'E GİRERKEN


Bugün itibariyle 2013 senemiz başlamış bulunmaktadır.Yeni yılın ilk günü...Yeni yıla yeni başlangışlarla başlayanlarımız eminim azımsanmayacak(!) kadar boldur.Kalan kesim de öyle sanıyorum ki;benim gibi standart hayatında sadece tarih takvim sayfasının değişmesiyle yetinmiştir ve yine sıradan hayata devam ediyordur.

Ben yeni yıl beklentisi daha doğrusu değişmeyen temennisi olanlardan değilim.Her sene isteklerim de hayata bakış açım gibi değişiyor.Bu sene nedense ağırlıklı olarak seneye özel kelimem 'hayal'...Gizli sonumuzu bilmediğimiz hayatımızda varolan beklentilerimiz hani gerçekleşince mutlu olacağımıza inandığımız şeyler vardır:hayallerimiz.İşte benim beklentim bu seneden o yönde...Geçmişte bende sıradan beklenti taşıyanlardandım.'Efendim sevdiklerinizle birlikte sağlık,mutluluk,huzur,başarı dolu bir sene.'Hayır efendim ne münasebet.Aksine hayallerinizi gerçekleştireceğiniz veya bir nebze de olsa yaklaşacağınız bir sene olsun'.Zira;hayal dediğiniz şey bana göre o tüm dilekleri içinde saklayan bir yumak.Nasıl mı?Şimdi hayali gerçekleştirmek için sağlıklı olmanız lazım,hayal gerçekleşince zaten "ben yaptım!" modunda bir heyecan ve mutluluk duyacaksınız ve nihayetinde zaten başarılı olacaksınız ve sayılacaksınız. Eeee n'oldu?Gördünüz mü,tüm duygular harmanlandı tek bir odak noktasında.:)

Yeni yıl ve geçmiş yıl analizimi kısmen de olsa bir önceki yazımda yaptığım için bu yazıda pek fazla değinmeyeceğim.Bu yazıda aslında birazcık dün geceden bahsetmek niyetindeyim. 2012'mizin son gecesi.365.gün.Benim günüm annemle mutfakta İtalyan mutfağından yeni denemeler yapmamla başladı. Ravioli nam-ı diğer İtalyan mantısı yaptık.Ama sorarsanız bana anneme itiraf edemesem de Türk mutfağının yerini başka hiç bir mutfak tutmaz efendim.Mukabilinde alışık olmayan bünye...Eeee n'olacak mideme dokundu.Hani midesi sağlam bir insan da değilim ki...Üzerine afiyetle adaçayımızı içtik.



Ve saatler 20:30'u gösterince malum yılbaşı akşamı programlarını gezmeye başladım.Nev-i şahsına münhasır bir kişilik olduğum için öğle sularında internetten kanallarda ne olduğuna bakmıştım zaten bakmasak ta,fragmanlar bangır bangır söylüyor hangi kanalda hangi program olduğunu.Benim gibi şarkı yarışmaları ve ailelere eğlence babında çeşitli şebeklikler barındıran yarışmalardan hazzetmeyenleri düşünmüş sağolsun televizyon kanalları.Fakat;televizyon kanalları mı düşündü yoksa iktidar partinin hükümetinin RTÜK'le birbirine sadık kalacağı bir anlaşma mı var şüphesi yani soru işareti de aklıma takılmadı değil.Çünkü;çocukluğumdan bu yana gördüğüm en sade yılbaşı programlarıydı.Genel itibariyle bir dansöz,eğlence,canlı müzik portfolyosu yoktu meydanda. ATV'de Alemin Kralı adlı dizi vardı zaten izlemediğim bir dizi olduğu için direk geçtim.Fakat yılbaşına ATV izleyicisi olarak gidim.Zira;takdir-e şayan bir program yapmışlar.Kenan Işık sunumuyla Kim Milyoner Olmak İster? programının Kızılay'a bağış amaçlı olarak düzenlemişler ki;daha cezbedici tarafı iz bırakan yarışmacılar konuk olmuştu.Show TV-Star-NTV-Kanal D yarışma programları adı altında bana göre işkence sunuyorlardı.Zira hiç bir getirisi olduğuna inanamadığım,kime göre komik olduğunu da fark edemediğim bir programlar seramonisiydi.CNN TÜRK'te ise ara sıra reklam aralarında izlediğim Mesut Yar'ın programında adeta türkü şöleni vardı.Ben başlangıcımı İhsan Varol sunduğu Kelime Oyunu'yla yaptım.İşler Güçler dizisinin oyuncularını konuk ettikleri yarışma adeta dizinin bir parçası gibiydi.Bunlar dışında zaten pek bir adrenalin yükü olmadı şahsımda.Benim için sınavlarla dolu sene,bilgi yarışmalarıyla nihayetlendi.

Sevgili ülkemin durumu ise sanırım değişmeyecek.İstanbul,Ankara,İzmir üçlemesinde yine çeşitli kutlamalar,havai fişekler,dilek balonları,taciz olayları,darp olayları,trafik kazaları,mukabilinde mutlu haberler diyeceğimiz 'yeni doğanlar' vardı.Sanırım bizler  hatayı temelde yapıyoruz.Amerikan hristiyan kültürünün bizlere itinayla empoze ettiği Noel'i güzel kabullendik.Lakin;onlardaki durağaan,sakin kutlamayı tam olarak almamışız.Amerika Haber'lerinde nedense alkol koması-taciz-istismar gibi başlıkları görmedim veya olaya tam vakıf değilim.Ama madem bu kadar yeniliklere alışkın ve açık bir milletiz önce zihnen yenilik yapmalıyız.
Yeni yıl kutlamasını isteyenler-istediği ölçüde yapsın.Yekpare fikirler ülkesi olamayacağımızın bilincinde bir insanım ki;tek tür olmaktansa çeşitlilik barındırabilmeyiz. Lakin;kutlama yapanlarında duygu seline çabuk kapılmaları çok ta güzel görüntüler taşımadı ekranlara.Kırık bardaklar,tencere-tava-kaşıklar,polis karakolu ile hastahane ikilemleri...Dediğim gibi saygılı,hoşgörülü,kabullenmiş biçimde insanlar istediklerini yapmalı.Benim gibi anti-sosyal ve daha çok gelenekçi takılan insan tayfası da biraz daha sakin davranmalı diye düşünüyorum.

Kısacası;artık her yeni yıldan aynı beklentileri bekleyip,her sene aynı olaylarla yeni yıl gündemine oturan bir ülke istemiyorum.Toplumsal olarak umuyorum ki;ölçü kavramını oturttuğumuz ve birbirimize karşı anlayış mukabilinde saygı ve sevgi ile yaklaşabileceğimiz bir 2013 geçiririz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düşüncelerin benim için önemli...Paylaşmak istersen buraya alalım seni :)