4 Aralık 2011 Pazar

hayat güzel mi?

Soru cümlesi başlık oluşturmak ne kadar doğrudur bilmiyorum?Karar veremedim bu başlığa istinaden birşeyler karalayacağım diyeceğim ama klavyeyle karalamak ne kadar mantıklı bilemiyorum :S Her neyse...Hayat sürprizlerle dolu olan girdap...Hayat planlar kurulan program dosyası...Hayat bazen sevdiklerimizle bizi imtihan eden sınav kağıdı...Hayat bazen sevmediğimiz yemekleri önümüze sunan ahçıbaşı...Hayat bazen sıra dayağına tabii tutan insafsız öğretmen...Üzgünüm ama çoğu zaman önce sınav yapıp sonra ders veren bir öğretmen...
Ama herşeye rağmen her şekilde geçte olsa tüm güzellikleri sunuverir bize.Hazinesinde gizli kalmış altınları ve arka planda yer alan gizli bahçesiyle bizi şaşırtır.Ama biz muhterem insanoğlu herşeyi bir arada ister ve sabırsızlanırız.Ani kararlar alırız.Ani yargılamalarla ve adeletsizlikle suçlarız onu. Aslında bakış açısını değiştirsek yukarıdan yerine aşağıdan baksak...Dünya yerine Jüpiter'den gözlemlesek olayları...Belki her şeyi değiştiririz. Belki duygularımız,duyularımız,algılarımız,zihin yapımız bambaşka olur. Deneyip görmek lazım.Ben şahsi ve naçizane kanaatim kendi hayatımda artık bunu yapmayı öğreniyorum. Deniyorum en azından. Düşünmeye zorluyorum. Akışına bıraktığım hayatımı değerlendiriyorum.Ama o akışta ufacık bi balıkmışım gibi bak-ıyorum :)
Tuhaftır ama inanıyorum HAYAT GERÇEKTEN GÜZEL VE YAŞAMAYA DEĞER...:)

14 Ağustos 2011 Pazar

BİR ADET MAHZUN YAĞMUR DAMLASI

Ve son yağmur damlası cama çarptı.Tüm o yüklü bulutlardan ayrılıp,bir gözyaşı kadar savurgan ve mağrur,ayrıca bi o kadar özgür ve hırçın olan damla...O son damlaydı sanki adeta.Cama değdi.Camı hissetti.Ve son olarak orada sanki biraz daha sürtünme kuvvetine maruz kalsa aşağı tüm o serbest düşme hareketiyle aşağı düşüp ardından toprağa kavuşacak.Ve yeniden reenkarne olmuş gibi topraktan ağaca-ağaçtan yaprağa-ordan havaya-buluta...falan filan işte...Tüm o edebi başlangıcın içine ettim sanırım :)
Yalnızlık,hırçınlık,hüzün...ha birde hepsinden arda kalan varsa az biraz elinizde masumiyet bu yağmur damlası ardında bıraktığı o enfes kokuyla toprak kokusu bırakır...Tadı damağında kalmış tabiri vardır ya ne hikmetse her yağmur veya ıslanmış toprak kokusunu duyduğum an bunu uyandırır bende.
Cama çarpan son yağmur damlası beraberinde son gözyaşını getirip ikisinin karışımı nasıldır bilir misiniz peki?Veya hiç tattınız mı?Tuzlu bir tadı oluyor adeta...
Konu sapıyor.Yazacak birşey bulamama verdiği ince sitemsi hissi berbat bi tecrübe kazandırıyor.Her neyse...burada bitirmek lazım sanırım....

24 Temmuz 2011 Pazar

Kutup Yıldızı

Kuzeyi gösteren,nadide,parlak hatta en parlak yıldızdır.Yönünüzü doğru bir şekilde bulmanıza yardımcı olur.Herhangi bi sapma olsa da en azından doğru yöne ilerletir...
İnsanın hayatına da böyle kişiler girer.Israrla kutup yıldızını başka bi yıldızla karşılaştırmak ister.Hangisi daha çok parlıyo çelişkisine düşer?Acaba lar çeker?Yapamaz...
Sonunda ikna olur gerçek parlaklığa ulaşıp kutup yıldıznı bulduğuna...Ama yanılma ihtimali büyüktür.Ama bi müddet bu yıldızı kutup yıldızı olduğuna inanıp böyle devam eder.Yanlış-doğru fark etmez bi şekilde yönünü buluyordur.
Neyse velhasılı kelam...Yanılabiliriz.Beşer,şaşar.Tek temenni sadece sapma miktarı istatistiksel olarak düşük seviyede kararlar verebilelim.Üzücü neticelense dahi vardır bir hayır diyebilelim.Her zaman sevindirici kararlar doğru karar olmak zorunda değildir.
Her zaman en parlak gördüğümüz yıldız da kutup yıldızımız değildir...

23 Temmuz 2011 Cumartesi

Sıcak Çikolata

Nasıl bir tadı vardır?Hem keskin,hem sıcak,hem tatlı...Hem canlandırır,hem su içme hissi uyandırır...Yoğun kakaosu ile vazgeçilmez bir his yaratır dilimizde...Alışkanlık haline geldiyse hele ki...Fark etmez gecenin 3'ü veya 5'i...gidip içersin.Aldığın kalori de önemli değildir...Enerjine enerji katmıştır.Birçok endokrin sistem bezin çalışır: Seratonin,epifiz,melatonin...Mutluluk yaratır durduk yere...Tatlı tatlı gevrek gevrek gülersin...Bi bakarsın bardakta ki son damlayı da içmişsin de fark etmeden.Üzülürsün ama o güzel tad damağında kalmıştır.İşte böyle hayatımıza girip ve gittiğinde birden farkına varıp tadı damağımızda kalan insanlar da vardır.O son damlayı içmeden fark etmeniz ve mutlu olmanız dileğiyle...

26 Nisan 2011 Salı

tuhaf hisler

Yepyeni bir hayat için klişe bir cümle kurayım mı bende?Ya da olması gereken cümle bu mudur?'Yepyeni bir sayfa açıyorum hayatımda'....iyi tamam güzel de yepyeni sayfayı açıyon da sen o defteri yine bir gün kapatmayacak mısın? ya da hep böyle olmamış mıydı...
Bilmiyorum ama yepyeni sayfaya yepyeni cümleler kurmaktan korkuyorum silgi kullanmak istemiyorum ve syfayı mahvetmek hele hiç istemiyorum...Niye mi?Yorgun bir savaşçı gibi düşünüyorum belki de bilemem ama farkındayım bir yokluk var hayatımda....bir açlık ta var...nasıl giderebileceğime dair en ufak bir fikrim olmadığı için sen bana 'ne istediğini bilmiyorsun' dedin...Aslında yeterince tanımadan bunu tellafuz etmen başta bende kırıcı etki yarattı ama sonra sana hak verdim...
Neyse uzatmayacağım böyle işte canım sıkkındı bişiler karaladım şimdi gidip yemek yiyeceğim ve kalan hayatıma devam edeceğim....

7 Şubat 2011 Pazartesi

Körlük

Acaba gerçekten:'Kimse görmek istemeyen kadar kör olamaz!'sözü doğru mu?Yoksa birileri istediğini elde edemedi diye ortaya atılmış bir ironi mi?En kötüsü de sanırım bu körlüğü kabullenmek...O kör görmüyor o kaybeder...Benim için farketmez diyemiyor kimse...İnsanlar kendilerince ihtiyaçlara sahip ve kendilerince kendilerini anlatmak istiyorlar...Ben mi?Bilmiyorum
Artık nasıl bir insan olduğumu gerçekten bilmiyorum...Ve üzülüyorum.Dünya nın en kötü insanı gibi hissediyorum bazen ama suçlu olarak addedmiyorum kendimi.Beni bu duruma getirenler azap çeksin bence.
Kırıcılık...İşte bu da körlüğe bağlı olarak gelişen bir durum.Yapılabilecek bir şey yok.Körlüğü aşabilen bir insan ancak ne kadar farkında olmadan kırıcı olabildiğini algılar.
Acı...Benim için aşkı ifade eden eş değer kelime.Neden mi?Kim acı çekmeden dünnyadaki en güzel aşka sahip olmuş?Ya da hangi efsane aşk sade ve mutlu yaşanmış...İmkansız!
İmkansızlık=umutsuzluk
Umutsuzluk=yaşama sebebini yitime
Yaşama sebebini yitirme=ÖLÜM

25 Ocak 2011 Salı

YUMAK:)

hayat...bir yerlerde 'Tanrı nın atmadığı zarlar'la karşımıza yeni şanslar ve fırsatlar sunuyor...Kaç kişi bu fırsatları değerlendiriyor.Kaç kişi elindekileri değerlendiriyor?Doğru tercihler yapıp sonuçlarını daha katlanılabilir hale getiriyor?Bugün soru sorma günümde miyim bilmiyorum.Sadece kafamda dolaşan şu 40 tane kuyrukları birbirine değmeyen tilkiden bahsediyorum sadece.
Şu sıralar duygu yumağımla oynuyorum,tıpkı kendini oyalayan yumakla oynayan kediler gibi.Dışardan eminim en az o kediler kadar aptal gözüküyorumdur.'Gel sen ne çektiğimi bir de bana sor'diyerek cevap veriyorum o gözle bakanlara.Sonra dönüyorum ve kendime diyorum ki:'İyi de ne çekiyorsun ki?'Cevap:HİÇ:)
Aklıma takılan bikaç his ve bunların oluşturduğu denklemler var.Çözüm kümeleri ve kesişim kümeleri SEVGİ denilen his.Ha birde yalnızlık...yanlışlıkla oluşuveren olaki değişmeyen yalnızlık.
Keşke şu çözüm kümemi boş küme ile de olsa değiştirebilen birisi çıksa...Çok zor.Herkesin o kadar yoğunluğu,o kadar 'hakkaten meşgul'iyetleri var ki...Benim durumum onlar için 'YOKLUĞUN VARLIĞIN BİR'den farksız değil...
Her neyse...can sıkıntısı nelere kadir...bir kez daha gördüm...'burdan yazımda ve düşüncemde katkısı olan tüm herkese teşekkür ederm...':P :)

16 Ocak 2011 Pazar

Adı Neydi Bu Hissin???

Bir anda ortaya çıkıverdi...Sanki hep vardı orada ama bazan yoktu.Sanki hep bekliyordu ama arada yok oluyordu...Nefesi nefesime değdiğinde onu içimde hissediyordum...Soluğu havaya kaçmasın diye korkup içime çekiyordum...sanki Teoman ın şarkısındaki gibi.:)
Bir bardak çay için şeker sanki bu durum...Hissizken rüzgarı hissetmek gibi...Elin tenine değdiği an;üşüdüğünü unutmak sanki sıcak şömine karşısında oturur gibi tatlı bi sıcaklık...
Sevmek...yo yooo başka bir şey,başka bir hissiyat olmalı bunu adı.
Acı.Can sıkıntısı ama o yokken...O varken bir ışık prizması gibi tüm hisleri yansıtıyorsun içinden.
Sanırım bugün anlatılası şey çok ama anlatacak kelime yok.
Kelimelerin kifayetsiz kaldığı an.:)